24 uur met Ramona en Selke - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Selke Valk - WaarBenJij.nu 24 uur met Ramona en Selke - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Selke Valk - WaarBenJij.nu

24 uur met Ramona en Selke

Blijf op de hoogte en volg Selke

25 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het avontuur ging nu toch echt beginnen. Na een fantastische surprise party en een paar lange dagen van afscheid nemen en vooral ook leuke dingen doen met vrienden en familie was het toch echt tijd om te gaan. Na behoorlijk wat traantjes thuis en op Schiphol gingen we het dan echt doen!

Vol goede moed gingen we onze koffers inleveren en toen kwam obstakel nummer 1 op ons pad. Mochten we wel mee? Want we hadden geen visum. Met een goed verhaal en veel telefoontjes verder mochten we dan toch mee naar London. Om 17:50 uur vertrok het vliegtuig en om 18:00 uur Engelse tijd kwamen we aan. Eenmaal op London Heathrow aangekomen kwam het volgende obstakel, want ook hier kwam het probleem aan de orde dat we ons visum daar zouden regelen, maar dat dit niet mocht omdat we meer dan 90 dagen in Zuid-Afrika zouden verblijven. Helaas kregen we het in Londen niet voor elkaar om mee te vliegen naar Zuid-Afrika , dus regelden wij met ons fantastische Engels een fullflexi ticket naar Zimbabwe. Dus op 16 november gaan wij naar Zimbabwe, suprise (nee we gaan die vlucht cancelen, we krijgen gelukkig ons geld terug). Toen we die tickets eenmaal geregeld hadden konden we eindelijk verder. Om 20:05 uur vertrok het vliegtuig naar Johannesburg en om 23:00 uur kregen we dan eindelijk ons verdiende avondeten. Na een heerlijke nachtrust in het vliegtuig (ik wil niet overdrijven, het was fan-tas-tisch) kregen we om half 7 ons ontbijtje (Belgische Wafels met kersen), wat een goed begin van de dag. Om 7:45 uur Nederlandse & Zuid-Afrikaanse tijd (ja, dit is gewoon hetzelfde) landden we op Johannesburg. Nadat we voor de 3e keer de douane hadden doorstaan werd het tijd voor een kopje thee/koffie. Om kwart voor 11 vertrok de laatste vlucht van Johannesburg naar Port-Elizabeth en om 12:30 uur kwamen we aan in Port-Elizabeth en werden we opgehaald door een van onze begeleiders. In de auto waren we gefascineerd over het links rijden en het stuur aan de linkerkant. Dit wordt nog een uitdaging. Na 24 uur van huis af tot aan ons nieuwe huis waren we dan eindelijk om 13:00 op plaats van bestemming!

Al met al een leerzaam en volwassen begin van onze reis.

• 26 Augustus 2017 - 22:30

Jaap En Josephine:

Hoi meiden,
    Al doende leert men, zo'n ervaring zullen jullie niet gauw vergeten.
    Maar we gaan jullie zeker volgen, heerlijk om jullie ervaringen te lezen.
    Wij zijn nog heel ff op Texel tussen 15.000 schapen.
    En we zijn Europees kampioen hockey geworden bij de dames!!
    Veel plezier!

• 28 Augustus 2017 - 11:09

Ilse:

Hallo meisjes,
    Wat knap hoe jullie dit opgelost hebben, mogen jullie trots op zijn!
    Veel plezier en `yes you can`
    Groetjesssss van ons Oeteltjes