de eerste week - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Selke Valk - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Selke Valk - WaarBenJij.nu

de eerste week

Blijf op de hoogte en volg Selke

05 September 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

De eerste week in het zonnige Zuid-Afrika. Alhoewel het in de avonden ontzettend koud is, is het sinds 1 september Lente hier! Op 26 augustus was de rust over. Alle vrijwilligers kwamen vandaag aan. We zijn momenteel met zo'n 35 vrijwilligers uit Nederland, Engeland, Noorwegen, Zwitserland, Duitsland, Zimbabwe & Amerika.

Na het verwerken van alle nieuwe mensen en de nieuwe roomies in mijn kamer (Ik slaap nu met Ramona, Svenja (uit Duitsland) en Phoebe (uit Engeland) kregen we een introductie. We hebben geoefend met het coachen en het maken van lessen in groepjes. En de dinsdag begonnen we meteen met onze stage. Iedere dag gaan we naar 3 verschillende scholen toe. Daar geef ik de sporten Hockey, Cricket en Basketbal. De kinderen waren fantastisch. Ze zijn allemaal ontzettend vrolijk en ze vinden alles leuk om te doen. Buiten dat houden ze van knuffelen en daar hou ik ook ontzettend van! Dinsdag avond is hier standaard karaoke avond aan zee dus daar zijn we geweest en dit was natuurlijk ontzettend gezellig. Ze werken hier met een uber app. Met deze app kun je een taxi regelen die binnen 5 minuten bij je is dus dat is ideaal! Helaas mochten we geen Nederlandstalige liedjes zingen.. dat was dan weer een beetje jammer. Verder kost alles hier geen drol, dus dat is ideaal. Je had een dubbele wodka sprite voor 1,50.

Door de weeks wordt er hier 's avonds veel getafeltennist en gezellig een vuurtje gemaakt en een drankje gedaan. De groep is echt ontzettend close dus dat is erg gezellig en je hebt altijd wel iemand om mee te kletsen. Ook mijn Engels word met de dag beter! (was ook wel nodig). Ook het eten valt gelukkig mee. We hebben 3 moeders die voor ons doen koken en alles doen schoonmaken hier. Ze zijn erg lief. Ook hebben we een huishond genaamd Dora.

Na onze eerste week besloten we op vrijdag naar de club te gaan 's avonds. Zaterdag hadden we een gratis excursie naar Jeffrey's Bay. Dit is een ontzettend mooi strand. Eerst gingen we naar het strand en ging een deel van de groep sandboarden. Helaas heb ik iets met mijn knie gedaan waardoor ik moeilijk loop, dus kon ik hier niet aan meedoen. Vervolgens zijn we naar ons hostel gebracht en die lag aan het strand op een berg. We hadden echt het mooiste uitzicht en ik heb een walvissenstaart gezien in de zee! In het hostel werd er een beerpong toernooi gehouden en zijn er weer mooie verhalen voor in de boeken bijgekomen. Van ontzettend zatte Engelsen tot allemaal liefdeskoppels in de groep. De zondag is een deel van de groep gaan surfen. Ook hier kon ik niet aan meedoen i.v.m. mijn knie. Hier baalde ik ontzettend van, maar gelukkig heb ik nog 5 maanden om dit in te halen ;).

  • 05 September 2017 - 15:58

    Ilse:

    Hoi Selke,

    Dit klinkt allemaal heel erg leuk!
    Een goede eerste week, wat fijn zo´n goed begin.
    Groetjesssss


  • 05 September 2017 - 17:13

    Rina Polman:

    Hoi Selke de foto's en filmpje waren heel gaaf , geweldig mooi om te zien . Nog heel veel succes en veel plezier Gr Rina

  • 05 September 2017 - 19:50

    Jeanne:

    Hoi Selke wat ontzettend leuk , de filmpjes foto's en dit verslag.
    Fijn om op deze manier jullie te volgen.
    Heel veel groetjes

  • 05 September 2017 - 21:04

    Ilse Janssen:

    Selke!! Wat een toffe 1e week! Erg balen van je knie maar zoals je zelf al aangaf, je hebt nog een paar maandjes te gaan. Dus dat komt wel goed. Veel plezier nog daar met je mede reisgenoten. Ik zal je blogs blijven volgen. Leuk! Nah keep up the good work miss Positivo en pas goed op jezelf! Gr's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selke

Ik ga voor mijn afstudeerstage naar Zuid-Afrika van 24 augustus 2017 - 28 januari 2018.

Actief sinds 15 Aug. 2017
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 8115

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2017 - 28 Januari 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: