rugbyregels & hawaii pizza - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Selke Valk - WaarBenJij.nu rugbyregels & hawaii pizza - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Selke Valk - WaarBenJij.nu

rugbyregels & hawaii pizza

Blijf op de hoogte en volg Selke

21 September 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal!

Ramona en ik begonnen maandag en dinsdag in het kantoor. We hebben 2 dagen hard gewerkt aan de inleiding van de scriptie en aan het andere vak waarbij je over jezelf en je doelen op stage moet vertellen. We hebben voortaan wekelijks met onze docent afgesproken om op de dinsdag te Skypen om alle zaken te bespreken en vragen beantwoordt te krijgen. Hij was blij verrast over alles wat we hadden aangeleverd en hebben een GO gekregen voor ons onderzoeksonderwerp!

Op de woensdag geef ik hockey met Noor (Nederlands) en Nancy (Engels). Ontzettend gezellig altijd en deze week stond in het teken van niet de bolle kant van de stick gebruiken. De kinderen deden het echt ontzettend goed en we kunnen nu al zien dat ze elke week enorm groeien, dat is echt heel leuk om te zien. Na de sportlessen vroeger een aantal meiden hier of ik een personal training wilde geven (ze hadden gehoord dat ik dit deed voor werk). Dus uiteindelijk gingen we heel gezellig met 4 meiden even knallen, dat was ontzettend gezellig. Ik krijg nu overigens bijna elke dag te horen wanneer ik weer ga sporten, want er melden zich steeds meer mensen aan haha. Woensdagavond hadden we een quiz over allerlei verschillende onderwerpen. Wij hadden op het eind 34 punten en de winnaars hadden er 35, dus helaas net geen gratis drankje van de bar voor ons team ;). Na de quiz mooi Feyenoord-Manchester City gekeken, maar helaas werd dat 0-4 en met al die Engelsen hier hoor ik dat na 4 dagen nog haha.

De donderdag geef ik basketbal met Jan (Noors) en Alec (Engels). We hebben hierbij 1 school met echt fantastische kinderen. Het is ontzettend jammer dat we maar zelden een degelijk veld hebben of überhaupt een basket, want anders konden we deze kinderen echte wedstrijdjes laten spelen. Maar door middel van verschillende oefeningen kunnen we de kinderen toch wat meer techniek meegeven. Na de stagedag had een van de begeleiders een zaal afgehuurd en ging het overgrote deel zaalvoetballen. Ik kon helaas niet mee doen i.v.m. mijn knie (nee, ik ben nog steeds niet naar de fysiotherapeut geweest, maar beloof jullie in deze week te gaan;) ). Gelukkig was het supporten ook erg leuk!

Op vrijdag geef ik cricket met Matthew (Engels) en Peter (Engels). Ik wist voordat ik hier kwam helemaal niet hoe cricket moest, maar elke week leer ik weer iets bij, want mijn teamgenoten zijn hier ontzettend goed in. Nu hebben ze mij verplicht dat ik volgende week de leiding moet nemen, dus dat wordt nog wat ;). Ik vind cricket oprecht een hele leuke sport en ik hoop dat ik aan het eind van mijn stage een degelijk spelletje cricket kan spelen. Om 1 uur waren we klaar en hadden we lekker weekend. Ik had afgesproken om met Phoebe (kamergenootje, Engels) en Kaija (Duits) te gaan zwemmen in een 50 meter bad hier dichtbij. Het was een super mooi bad en je kunt er voor nog geen 2,50 de hele dag zwemmen. Ik had 1 km gezwommen en daar was ik heel trots op haha. Ik had dit alleen beter niet kunnen doen met mijn knie want het deed ontzettend zeer. Vrijdagavond hadden wat jongens gevraagd of ik mee wilde karten. Dit leek me wel gaaf, dus ik ging mee. Ik had het alleen nog nooit gedaan. Je kunt hier 20 rondjes karten voor nog geen 10 euro, dus dat is ideaal! Ik ben na het karten al bekroond tot het snelste meisje van de groep door een aantal jongens (alhoewel de helft het nog niet eens heeft gedaan), maar daar ben ik wel trots op ;). Wie weet volgende week weer…

Op zaterdag gingen we naar een rugby wedstrijd toe in het Nelson Mandela Stadion. Het stadion was ontzettend groot en heel erg mooi! Ik had geen flauw idee wat de regels van rugby waren, maar het was erg leuk om mee te maken. Na de rugbygame besloten we een soort wijkje in te gaan waar je van allerlei winkeltjes en eettentjes had en gingen we vervolgens met 17 man van de UTS (United Through Sport) groep uiteten. Heerlijke pizza hawai gegeten (want ja, ananas kan op een pizza!) en een brownie als toetje . Na wat wijntjes gingen we richting de bar en zijn we doorgegaan tot in de late uurtjes. Natuurlijk kon de mc donalds hierin niet ontbreken aan het eind van de avond ;).

Zondag hadden we een rustdag ingelast. Met wat kaart spelletjes en tafeltennis was het een heerlijk ontspan dagje.

Liefs vanuit het nog niet zo zonnige Zuid-Afrika <3

  • 21 September 2017 - 10:34

    Ilse:

    Hallo Selke,

    Zo te zien kom je de week goed door, wat ben je actief en volgens mij heb je het goed naar je zin.
    Ook hele positieve reacties van de kinderen daar wat een goed gevoel moet geven.
    Ga idd maar eens naar de fysio daar, is wel nodig denk ik.
    Dank je wel voor je mooie verhaal en liefs vanuit België.

    Groetjes Ilse

  • 21 September 2017 - 20:04

    Marja :

    He lieverd. Klinkt allemaal weer fantastisch. Jullie verzetten een hoop werk met een berg energie. Dat cricket is wel iets voor de familiedag. Hoe staat t trouwens met je enveloppen? Dikke kus

  • 21 September 2017 - 20:59

    Harrie En Maria:

    Wij vinden het fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.Je hebt het wel druk zo te lezen.
    Geniet er van !!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selke

Ik ga voor mijn afstudeerstage naar Zuid-Afrika van 24 augustus 2017 - 28 januari 2018.

Actief sinds 15 Aug. 2017
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 8119

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2017 - 28 Januari 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: