week 2! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Selke Valk - WaarBenJij.nu week 2! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Selke Valk - WaarBenJij.nu

week 2!

Blijf op de hoogte en volg Selke

08 September 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal!
Bedankt voor alle leuke reacties tot nu toe  vind het echt super leuk dat jullie allemaal mijn verhalen lezen. Er is alweer ontzettend veel gebeurt, dus het werd weer tijd voor een nieuw verhaaltje. Vandaag (8-9-2017) ben ik precies 2 weken trotse inwoner van Port-Elizabeth (applaus). Alhoewel dit waarschijnlijk pas later online komt. Stiekem ben ik daar best trots op!
Met mij gaat alles goed op mijn knie na. Ik heb 1 week geleden een verkeerde beweging gemaakt. Tijdens die beweging knapte er iets aan de achterkant van mijn knie en sindsdien kan ik niet meer pijnloos lopen of mijn been helemaal strekken/buigen. Nu ben ik natuurlijk eigenwijs geweest en heb ik niet de rust gepakt die ik nodig heb, dus is het na 1 week nog net zo pijnlijk.. Nu heb ik besloten om 1 week lang rustig aan te doen (poging tot), en dan te kijken hoe het gaat. Anders toch maar even langs de dokter..
Na het mooie Jeffrey’s Bay begon de 2e week van stage. Na de stage dag hadden we een gesprek met Nick (onze stagebegeleider) over onze office dagen. We krijgen vanaf aankomende week de maandag en de dinsdag als officedagen, zodat we die dagen aan ons onderzoek en schoolopdrachten kunnen besteden.

Dinsdag hadden we onze eerste office dag, omdat we graag met onze klas wilde skypen tijdens de introductie les. Helaas was de verbinding niet fantastisch dus moesten we het na een uurtje zelf uitzoeken. Ook onze leraren wisten niet dat wij in Zuid-Afrika zaten (heerlijke communicatie bij de HAN), dus die waren al niet blij met ons. Vervolgens geloofden ze niet dat wij mochten afstuderen, omdat we beide een vak niet hadden gehaald (ik inmiddels wel! Dus heb nu alles afgerond van het 3e jaar!! “springt een gat in de lucht”). Maar eind goed al goed, we kregen goedkeuring van onze leraren en begonnen vol goede moed aan ons onderzoek.

Ramona kwam met het idee om onderzoek te doen in het life skill programma. Dit is een programma, wat zich richt op het overbrengen van kennis over hygiëne, HIV/aids, gender issues etc. Dit brengen zij over door middel van sportactiviteiten te doen. Iedere week moeten wij als coaches een life skill opdracht uitvoeren op elke school, om de kinderen te leren hoe om te gaan met belangrijke onderwerpen in het leven. Dus als we goedkeuring krijgen van onze leraren wordt onze onderzoeksvraag waarschijnlijk iets wat lijkt op: “Wat is het effect van het life skill programma op het gedrag van kinderen die 5 jaar geleden het life skill programma hebben uitgevoerd?” Het wordt een uitdaging, maar wij hebben er ontzettend veel zin in!

Wat ook nog wel leuk is om te vertellen is dat ze bij de bar op het terrein regels hebben opgesteld. Tussen 8 en 10 ’s avonds mag er niet gevloekt worden en niet in een andere taal dan Engels gepraat worden (wat over het algemeen al niet mag) anders moet je het zwembad in. De eerste avond dat deze regels in gingen zijn er wel 13 mensen het water in gesprongen en het is hier ijskoud ’s avonds! Buiten dat hebben we sinds dit weekend een nieuwe jongen in ons huis. De eerste nacht waren een aantal mensen uit geweest en de volgende nacht kregen we te horen dat deze jongen zijn hele bed had onder geplast en dat het (stapelbed) door het matras op de persoon onder hem had gelekt (die Amerikanen ook altijd). Dus weer een goed verhaal om toe te voegen aan ons lijstje ;)

Over het algemeen dus een prima week met mooie momenten. Op dit moment zit ik eenzaam en alleen op mijn kamertje omdat iedereen naar de kroeg is en ik met mijzelf heb afgesproken dat ik een week rust ga houden voor mijn knie… Maar daardoor kunnen jullie weer genieten van een fantastisch verhaal ;)

Lots of love uit het zonnige Port-Elizabeth <3

  • 08 September 2017 - 23:53

    Sjaantje:

    Je vind het geweldig zo te lezen doe voorzichtig met je knie hebben ze daar geen knieband dat kan wat ondersteuning geven vele groetjes en kus sjaantje xxx

  • 09 September 2017 - 08:07

    Danielle:

    Awh leuke blog lieverd! Doe voorzichtig met je knie en geniet van je rust

  • 09 September 2017 - 09:19

    ILse:

    Het is in elk geval niet saai daar, blijf volhouden met schrijven, ik lees het graag.
    Wel goed op jezelf passen en rust houden lieverd.
    Een mooie uitdaging je onderzoek, zet hem op!
    Veel beterschap en een dikke knuffel van mij XX

  • 10 September 2017 - 19:34

    Ramona:

    Yeah Sel, I am very happy to be here with you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selke

Ik ga voor mijn afstudeerstage naar Zuid-Afrika van 24 augustus 2017 - 28 januari 2018.

Actief sinds 15 Aug. 2017
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 8137

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2017 - 28 Januari 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: